Wednesday 19 September 2012

Rissoles My Style


Aku selalu ubah resepi yang aku dapat. Selalunya sbb nak cepat atau bosan dengan resepi asal. Orang lain buat rissoles inti daging dan potato tp aku buat inti serunding. Dan aku tak goreng dia sbb xnak makan minyak2 subuh2 sapiee ni. Ini combination between kuih dadar dan rissoles. Pada aku sedap jg sbb rasa serunding daging + kulitnya yang lembut tu mmg sesuai. Ini breakfast yg sedikit fancy tapi mudah, cepat dan sedap. Tp make sure ada serunding daging atau ayam in stock. Klu tak.. esok je la kita makan ye.. :P

Bahan
2 cawan tepung gandum
1 cawan air
1 cawan fresh milk
1 biji telur
Sedikit serbuk kunyit
Garam secukup rasa

Cara-cara
Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati.
Sapu minyak dalam kuali leper. Masak mcm lempeng.
Isi inti dan gulung. Sonang gitu!


No comments:

Post a Comment